pondělí 21. října 2013

OSCAR WILDE - IDEÁLNÍ MANŽEL

Můžete mi blahopřát, přežila jsem dnešek! No není to úžasné? Dnes sem totiž měla povídání o Malé straně v ruštině a toho jsem se opravdu bála, protože ruština není zrovna moje parketa (ostatně jako všechny ostatní jazyky) ale zvládla sem to! A test z literatury taky! A dnes budu odpočívat a rozhodla jsem se napsat „recenzi“ o knížce od Oscara Wilda. teda vlastně bylo rozhodování kniha/film tak hádejte, co bude příště! :D
A proč je recenze v uvozovkách? Protože já prostě neumím psát recenze takže to bude vlastně takové moje povídání o knížce a bonusově pár citátů od mého milovaného spisovatele.
 ♥
Celá kniha se odehrává v mě sympatickém prostředí - Anglii (Londýn). Celý příběh popisuje situaci, kdy Robert Chiltern v mládí využil k dosáhnutí úspěchu lež, která byla značnou část jeho života ukryta. Asi v polovině knihy se ovšem objeví paní Cheveleyová, která hodlá toto tajemství prozradit a vydírá Roberta dopisem, který napsal když byl mladý.
Roberta manželka nemá o jeho činu z mládí sebemenší tušení a považuje ho za čestného úspěšného muže. On tedy řeší veliký problém jestli má své ženě říci pravdu a pošpinit sám sebe v jejich očích nebo udělat to co po něm žádá paní Cheveleyová. V jeho rozhodování mu pomáhá jeho věrný přítel lord Goring, který pomůže celou tuto situaci vyřešit a dovede ji do krásného konce.
Kniha je hrozně moc čtivá a po pár stránkách my ani jména nepřišli tak krkolomná a knihu jsem doslova hltala a já nečtivec jsem ji přečetla za 2 dny. Kniha je psána jako divadelní hra a pokud nepočítám Romea a Julii (kterou jsem měla číst, ale nečetla - pšššt) tak je to vlastně moje dramatická premiéra a vůbec nelituji, že jsem si ji vybrala. Oscar je hold skvělý spisovatel a rozhodně to není poslední kniha, kterou si od něho přečtu!
Citáty na konec: 

„Žití, to je největší umění na světě, neboť většina lidí pouze existuje.“

„Vždy odpouštějme svým nepřátelům, nic je nedokáže víc rozzuřit.“

„Mladí muži by chtěli být věrnými a nejsou. Staří muži by chtěli být nevěrnými a nemohou.“

Kromě lásky zvané 30 Seconds to Mars stále dokola poslouchám tuto písničku, a nikdo neví proč.

2 komentáře:

  1. Tak proc je pises kdyz to to neumíš ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sebevyjádření ti nic neříká? mám ráda tyhle chytráky ... knihu sem nečetla film neviděla dík za tip :)

      Vymazat

Děkuji za komentář:) Určitě ho oplatím!:)